Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Encouraging the return to museums through the through enriching of the experience and the feeling of pride
13th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business: Business theory and practice across industries and markets
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
--
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
The aim of the current study is to investigate the effect of museum experiences on visitors' willingness to recommend a museum and desire to return, based on the influence of the perception of coolness and the feeling of authentic pride. A sample of 308 usable questionnaires retrieved from four Lisbon (Portugal) museums provide a good understanding of the drivers of revisit and recommend intentions.
Museum Atmospheric Cues contribute to the perception of Museum Coolness and the feeling of Authentic Pride, which, in turn, have an effect on the intentions to Recommend and Revisit a museum. The perception of Museum Coolness has a stronger influence on both intentions to Revisit and Recommend.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Museum experiences,Atmospheric cues,Museum brand coolness,Authentic pride,Revisit,Recommend
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UIDB/00315/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.