Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Engaging customers in the restaurante sector
Conference book proceedings of the 3rd international Conference on Organization and Management (ICOM)
Ano (publicação definitiva)
2017
Língua
Inglês
País
Emiratos Árabes Unidos
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
In today’s market, customers are not only consuming the market offerings of the firms,
but also marketing these offerings indirectly through different engagement behaviors. Evidence
suggest that customer engagement drives key business outcomes. In turn, more attention is given
to customer engagement from business practitioners and researchers. This paper examines the
factors driving customers to engage with restaurants. The authors built on the theory of
engagement and marketing relationship literature to propose that customer perceived value and
relationship quality are antecedents of customer engagement. Moreover, the authors test a
mediated relationship between customer perceived value and customer engagement through
relationship quality. Additionally, customer value consciousness is incorporated to the model as
a boundary condition of the positive effects of customer perceived value on customer
engagement and relationship quality. Results of the hypothesized relationships are provided. At
the end, discussion of theoretical and managerial implications is found.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.