Publicação em atas de evento científico
Enhancing visualizations in pedagogical debuggers by leveraging on code analysis
André Santos (André L. Santos);
18th Koli Calling International Conference on Computing Education Research
Ano (publicação definitiva)
2018
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 3

(Última verificação: 2024-03-23 23:54)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 5

(Última verificação: 2024-03-24 22:14)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
PandionJ is a pedagogical debugger that provides users with rich visualizations of program state that resemble teacher-drawn illustrations. Its design was driven by a study that investigated how programming teachers illustrate variables, transposing illustration patterns into the tool. These illustrations require static analysis of the source code to infer relationships between variables. We describe the innovative features of the tool regarding how it addresses program variables. The tool was adopted in an introductory programming course, and the pass rates of the first course edition using it were significantly higher when compared to the three previous editions.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Program visualization,Pedagogical debuggers,CS1
  • Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática - Engenharia e Tecnologia
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.