Newspaper article
Entrevista: "Para Angola o problema não são os recursos. O problema são os políticos, a corrupção e o que constitui prioridade para a nomenclatura"
Xénia de Carvalho (Carvalho, X.);
Journal/Book/Other Title
e-Global Notícias em Português
Year (definitive publication)
2018
Language
Portuguese
Country
Portugal
More Information
Web of Science®

This publication is not indexed in Web of Science®

Scopus

This publication is not indexed in Scopus

Google Scholar

This publication is not indexed in Google Scholar

Abstract
Em entrevista, Domingos da Cruz “Maninho”, jornalista, jurista e docente angolano, um dos 17 activistas angolanos detido em 2015, falou sobre o relatório que realizou sobre o garimpo e o trabalho infantil em Angola, lançado publicamente no dia 1 de junho, dia mundial da criança. O relatório "Eu Vivo das Pedras - Análise da situação de crianças garimpeiras à luz do Direito ao Desenvolvimento" tem por objectivo retratar uma situação que não tem sido alvo de pesquisa, havendo um "desconhecimento do problema na esfera pública e a necessidade urgente de compreender o problema", conforme refere o activista, docente e jornalista no relatório.
Acknowledgements
Nº registo ERC - 126796
Keywords
Angola,Domingos da Cruz,Direitos Humanos,MPLA,Garimpo
  • Media and Communications - Social Sciences
  • Anthropology - Social Sciences

With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.