Artigo em revista científica Q4
Evaluation and participation: identifying different school organization profiles in Portuguese public schools
Luísa Veloso (Luísa Veloso); Daniela Craveiro (Craveiro, D.);
Título Revista
Portuguese Journal of Social Science
Ano
2017
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2019-08-17 04:05)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2019-08-17 19:54)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
The article discusses some of the major changes in Portuguese schools, due to both the external evaluation process set up in 2008 and the new school management model. The results discussed here demonstrate how the external evaluation process in Portugal highlights the importance of schools as organizations and the focus on community involvement in school management. A multivariate analysis based on a set of variables enabled us to define three school organization profiles (innovative, traditional and diffuse) using two points of reference: the type of curriculum offered and the relationship with the school community. The article consolidates an analysis based on mixed-method research, enhancing the analysis of qualitative information, how qualitative information can be turned into quantified variables, and how data reducing provides support for quantitative and qualitative data analysis.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Community involvement,External evaluation,Mixed-method research,Schools,Schools management,Schools organization
  • Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.