Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Exploring the impacts of distance higher education on adult learners' lives and reclaiming lifelong learning as a human development process
Título Revista
Open Praxis
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Noruega
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Esta publicação não está indexada no Google Scholar
Abstract/Resumo
This article intends to launch discussion and reflection on two main themes: lifelong learning and digital literacy in nowadays societies. In looking for the intersections between these concepts to connote them with a more humanistic and holistic perspective, we explore the potentials of distance learning in the lives of adult learners. The empirical basis for this exploration is a survey applied to 706 (143 respondents) graduates in the education of the Portuguese Open University to know their future projects and the impact of this degree in the various dimensions of their personal, social and professional lives. The conclusions of this analysis point to recognition, by the respondents, of the positive impacts that distance higher education has in their personal and social lives. However, these impacts are not as visible in professional terms since the answers show little significant professional progressions. In this sense, the article concludes that it is important to rethink the founding ideas of the concept of lifelong learning from a humanistic perspective and to approach it with a holistic and transversal conception of what is now defined as digital literacy. Distance education, for adult learners, is a scenario that not only strengthens the personal, social and professional development of individuals, but also the development of competencies applied not only to the digital world but also to each person’s daily activities.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Adult Education,Lifelong Learning,Online Higher Education,Human Development,Portuguese Open University graduates
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Educação - Ciências Sociais
- Sociologia - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.