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Descrição Detalhada da Publicação
Feeling better while waiting: The influence of intrinsic cues of hospital lobby in Portugal and South Korea
Proceeding of the 2015 MAG Scholar Global Business, Marketing and Tourism Conference
Ano (publicação definitiva)
2015
Língua
Inglês
País
Nova Zelândia
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Abstract/Resumo
This study aims to explore the effect of three factors of Servicescape on customers’
emotion, perceived quality and image. The proposed model was tested in medical tourism
context in Portugal and S. Korea, using a sample of 359 fully completed questionnaires.
Findings reveal that ambient and design are the most important factors in formation
Servicescape itself in the case of Portugal hospitals and design and social factors in the
case of S. Korea hospitals. Servicescape is an effective antecedent of customer image,
perceived quality and pleasure-feeling. Finally, the article also provides managerial
implications and suggests avenues for further research.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Servicescape,Ambient factor,Design factor,Social factor,Perceived quality,Image,Pleasure-feeling,Medical tourism
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.