Scientific journal paper
Formação contínua de professores em tempos pandémicos: o caso do Projeto MAIA
Domingos Fernandes (Fernandes, D.);
Journal Title
Linhas Críticas
Year (definitive publication)
2021
Language
Portuguese
Country
Brazil
More Information
Web of Science®

Times Cited: 1

(Last checked: 2024-11-20 14:29)

View record in Web of Science®

Scopus

This publication is not indexed in Scopus

Google Scholar

This publication is not indexed in Google Scholar

Alternative Titles

(Spanish/Castilian) Formación continua de profesores en tiempos pandémicos: el caso del Proyeto MAIA

(English) Inservice teacher education in pandemic times: the case of the MAIA Project

Abstract
O Projeto de Monitorização, Acompanhamento e Investigação em Avaliação Pedagógica (Projeto MAIA) é um projeto de formação contínua de professores que se iniciou em setembro de 2019, para melhorar práticas de avaliação e ensino e as aprendizagens dos alunos. Após cerca de cinco meses, em plena pandemia, foi possível dar continuidade ao projeto. Apesar da pandemia e das dificuldades que criou, os resultados evidenciaram que as dimensões do projeto, o enquadramento teórico e conceitual e os processos e dinâmicas de formação utilizados parecem ter sido determinantes para alcançar os seus propósitos e o seu reconhecido e comprovado sucesso. The Monitoring, Following-up, and Research in Pedagogical Assessment Project (MAIA Project) is an inservice teacher education project that began in September 2019, aiming at improving assessment and teaching practices as well as student learning. After about five months, in the middle of the pandemic, it was possible to continue the project. Despite the pandemic and the difficulties it created, results have shown that the project dimensions, the theoretical and conceptual framework and the training processes and dynamics used seem to have been decisive to achieve its purposes and its recognized and proven success.
Acknowledgements
--
Keywords
Avaliação,Formação contínua de professores,Práticas de avaliação,Inovação educacional,Covid-19
Funding Records
Funding Reference Funding Entity
UIDB/03126/2020 Fundação para a Ciência e Tecnologia

With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.