Artigo em revista científica Q2
Governance of academic laboratories and the capabilisation of higher education students
Bruno Abrantes (Abrantes, B. F.);
Título Revista
International Journal of Management in Education
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 6

(Última verificação: 2024-05-03 13:26)

Ver o registo na Scopus


: 1.2
Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
Several education theorists advocate a capabilisation model based upon two pillars: professional emancipation and activation for citizenship comprised a balanced delivery of technical and research competences (TRC) and cross-disciplinary competences (CDC). Hence, this research makes a theoretical review of education governance literature and tests the capabilisation at Higher Education Institutions (HEI) in Denmark confined to a subset of educational support infrastructures - academic laboratories (ALs) - to grasp their contribution to HES capabilisation, which constitutes a fairly unexplored research gap. The empirical paradigm consists of an iteration along a purposive sample of 15 HEIs. Results uncover a mismatch among national policies, universities/colleges' governance and firm expectations on graduate's competencies. A capability-gap is acknowledged concerning budgetary expenditure to education versus budgetary efficiency in graduate employment rates (GER); and between firm's capability-requirements (CR) and HES capability-delivery (CD) to the industry. The latter suggests the notion of capability-fitness, which constitutes the micro foundation for the balanced model of higher education student's capabilisation (BHESC) design.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Academic laboratories,BHESC taxonomy,Capability-fitness,CDC,Cross-disciplinary competence,HEI,Higher education institution,TCL,Transversal competences laboratory
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.