Artigo em revista científica Q1
Grit in the path to e-learning success
Manuela Aparicio (Aparicio, M.); Fernando Bação (Bação, F.); Tiago Oliveira (Oliveira, T.);
Título Revista
Computers in Human Behavior
Ano (publicação definitiva)
2017
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 174

(Última verificação: 2024-04-17 17:40)

Ver o registo na Web of Science®


: 3.6
Scopus

N.º de citações: 183

(Última verificação: 2024-04-12 17:08)

Ver o registo na Scopus


: 3.1
Google Scholar

N.º de citações: 396

(Última verificação: 2024-04-14 12:37)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
E-learning systems are emerging in many settings of our society. Schools, universities, and several other organizations use these systems. E-learning systems allow learning anytime and anywhere. This medium may seem to be the answer to all learning barriers, but the effect of non-cognitive skills on the success of e-learning systems is yet to be explored. Latest studies demonstrate that students with high grit levels, stamina in pursuing long term objectives, achieve better results in learning. In our study we propose a theoretical model studying grit as a determinant of e-learning systems success. The study was conducted on a sample of university students’ sample, and a theoretical model was validated using structural equation modeling (SEM). Results indicate that grit has positive effects on satisfaction and in students’ individual performance. The results help to improve e-learning strategies and to understand e-learning success, explained by students’ skills and systems characteristics.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
E-learning systems,E-learning success,Success determinants,Grit,Perseverance,Stamina
  • Psicologia - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/MULTI/0446/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.