Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
2019 ANZMAC Conference Proceedings
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Nova Zelândia
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Although nowadays people tend to avoid advertising, retargeting has proven to be a very successful method for bringing back consumers and help them on their final decision. However, research on attention to retargeted campaigns have been scarce. In the current study, a longitudinal experiment was used to study participants reactions to different types of advertising – retargeted, targeted and generic –and how retargeted adverts impact their intention to revisit the website, purchase and recommend. An eye-tracker measured attention to the different types of advertising and emotions were measured as mediators. This study shows that retargeted advertising gets higher levels of attention than the other two types of ads. Also, it was possible to understand that retargeted advertising has a positive direct relationship with intention to revisit, and a positive indirect relationship with intention to purchase and
intention to recommend, both mediated by intention to revisit.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Attention,Retargeting,Intention to purchase,Intention to revisit,Intention to recommend
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2019 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.