Artigo em revista científica Q3
How fashion brands engage on social media: a netnography approach
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Jéssica Serra (Serra, J.); João Guerreiro (Guerreiro, J.);
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano
2019
Língua
Inglês
País
Reino Unido
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N.º de citações: 1

(Última verificação: 2019-09-21 16:06)

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Abstract/Resumo
This study compares how fashion brands communicate on social media. A netnography study analyzed six global brands during a 6-month period. Results show that fast-fashion brands emerge as the most effective in online communication. Haute-couture brands are very similar in the way they communicate and show a good level of interactivity with their consumers. However, sports brands have a low level of communication overall and show a low number of photos and videos. The most successful fashion brands continually update photos and videos, interact with consumers, and make them feel a part of the brand by using celebrities.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Fashion brands,Online communication,Instagram,Netnography
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

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