Artigo em revista científica Q2
How fashion brands engage on social media: a netnography approach
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Jéssica Serra (Serra, J.); João Guerreiro (Guerreiro, J.);
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 29

(Última verificação: 2024-04-18 23:10)

Ver o registo na Scopus


: 1.9
Google Scholar

N.º de citações: 73

(Última verificação: 2024-04-18 11:42)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This study compares how fashion brands communicate on social media. A netnography study analyzed six global brands during a 6-month period. Results show that fast-fashion brands emerge as the most effective in online communication. Haute-couture brands are very similar in the way they communicate and show a good level of interactivity with their consumers. However, sports brands have a low level of communication overall and show a low number of photos and videos. The most successful fashion brands continually update photos and videos, interact with consumers, and make them feel a part of the brand by using celebrities.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Fashion brands,Online communication,Instagram,Netnography
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.