Artigo em revista científica Q1
How to promote conservation behaviours: the combined role of environmental education and commitment
Ana Barata (Barata, A.); Paula Castro (Castro, P.); Maria Amélia Martins-Loução (Martins-Loução, M. A.);
Título Revista
Environmental Education Research
Ano
2017
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 3

(Última verificação: 2019-09-11 02:27)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 5

(Última verificação: 2019-09-13 18:24)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
his study tested the influence of both environmental education (EE) and commitment interventions among teenagers for promoting energy and water conservation at home. Conservation behaviours were measured in two ways – directly and through questionnaires – prior to and after the interventions. Results indicate (1) EE participants may have saved more energy than non-participants and (2) those signing a public commitment saved more energy and water than those who did not. Results from the questionnaire measures demonstrated the importance of EE for promoting ecological self-identity and a personal norm for energy conservation. Based on these results the use of commitment interventions in EE initiatives for promoting conservation behaviours among teenagers is proposed.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Environmental education,Commitment,Conservation behaviour,Teenagers
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
  • Geografia Económica e Social - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
SFRH/BD/37552/2007 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.