Ciência-IUL
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Descrição Detalhada da Publicação
Proceedings of the 51st Annual EMAC Conference (EMAC 2022)
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
--
Mais Informação
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Abstract/Resumo
One of the major challenges that non-profit organizations face is inspiring people to be concerned about
issues that seem geographically and emotionally distant. The aim of this study is to explore how Virtual
Reality (VR) can boost inspiration and encourage potential donors to contribute to nonprofit fundraisings. To
achieve this aim, a three group between-subjects experiment was conducted to examine how varying the
degree of immersiveness of a short documentary about a remote health issue influences user reported social
and spatial presence, inspiration, and donation intention. Findings reveal that perceived media richness
gradually increases the user's spatial presence. Then, the positive effect of social and spatial presence on
customer inspiration was tested and successfully verified. Finally, customer inspiration increases donation
intention.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Virtual reality,Customer inspiration,Non-profit organizations
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.