Ciência-IUL
Publications
Publication Detailed Description
Imaginando artivismos de perto
Book Title
Pedagogias de performance e o artivismo da proximidade
Year (definitive publication)
2024
Language
Portuguese
Country
Brazil
More Information
Web of Science®
This publication is not indexed in Web of Science®
Scopus
This publication is not indexed in Scopus
Google Scholar
This publication is not indexed in Google Scholar
Abstract
Capitulo final que propõe uma leitura comentada do livro de Lúcia Helena "Pedagogias de performance e o artivismo da proximidade" procurando demonstrar que o dispositivo de acolhida em cena performativa artivista, mais do que a fala (e o reconhecimento dos seus lugares diversos), é essa capacidade de escuta que se torna criadora. Esse é verdadeiramente o modus operandi que permitirá, porventura, imaginar a possibilidade de ocorrência de um processo criativo transformador. Também por isso, na leitura que faço deste livro, se aposta claramente em uma proposta de um fazer pedagógico artivista de proximidade, ou seja, de um fazer de perto, lado a lado, ombro a ombro.
Acknowledgements
--
Keywords
performance,artivismo,espaço urbano,pedagogia
Contributions to the Sustainable Development Goals of the United Nations
With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.