Publicação em atas de evento científico
Impact of business-students subconscious in ethical decision-making
I. Almeida (Almeida, I.); J.M. Vilas-Boas da Silva (Silva, J.); Monika Möhring (Möhring, M.);
Proceedings of the 26th EurOMA Conference: Operations Adding Value to Society
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Finlândia
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-03-24 21:27)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
A usual management task in organizations is decision-making, and some of the most important decisions made by business leaders involve ethical components. Our behavioral-ethics-field research explores the business students (BS) subconscious influence in the ethical decision-making processes applying cases reporting ethical dilemmas. A questionnaire with neutral or non-neutral images acting as subliminal stimuli was administered to 30+30 BS trying to find out about the ethical maturity level in decision-making processes and the subconscious influences in these decisions. Cognitive biases and BS metacognitive strategies were identified when non-neutral images were present. The effects of subconscious in BS ethical decision-making are discussed.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Business students,Ethics education,Business ethical decision-making biases
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.