Artigo em revista científica Q1
Impact of product differentiation, marketing Investments and brand equity on pricing strategies: a brand level investigation
Davcik, Nebojsa (Davcik, N.); Piyush Sharma (Sharma, P.);
Título Revista
European Journal of Marketing
Ano
2015
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
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N.º de citações: 17

(Última verificação: 2019-09-11 09:05)

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Abstract/Resumo
Prior research explores the individual impact of brand equity and new product development on firms’ marketing performance but there is little work that takes a holistic view of their combined influence. This paper uses an aggregate data set for 735 fast moving consumer goods (FMCG) brands from Nielsen to explore the combined influence of brand equity, marketing investment and product differentiation on differences in pricing among small and medium enterprises (SME), multinational companies (MNC) and retailers (private labels). Using a cluster analysis, it is shown that premium price is positively associated with innovation and company type. Managerial implications of the findings are discussed along with future research directions.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Premium price,Brand equity,Panel data,FMCG,OLS,Cluster analysis
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.