Artigo em revista científica Q1
Knowledge management and the political–pedagogical project in Brazilian schools
Andréia de Cássia Gonçalves Costa (Costa, A. De C. G.); Strozzi, C. R. P. (Cristiane Resquiti Paulino Strozzi); Letícia Fleig Dal Forno (Dal Forno, L. F.); Rejane Sartori (Sartori, R.); Radu Godina (Godina, R.); Florinda Matos (Matos, F.);
Título Revista
Sustainability
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 2

(Última verificação: 2024-04-25 22:14)

Ver o registo na Web of Science®


: 0.2
Scopus

N.º de citações: 4

(Última verificação: 2024-04-24 17:58)

Ver o registo na Scopus


: 0.3
Google Scholar

N.º de citações: 10

(Última verificação: 2024-04-26 16:33)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Knowledge Management as a strategy to improve the quality of the institutional environment can be related to the coordination of activities that create, store and share knowledge. School Management has to deal with different tasks, such as planning, organization, leadership, guidance, monitoring and evaluation of all the processes necessary to ensure the promotion of students’ learning and training. In this context, the Political–Pedagogical Project assists School Management, since it is an important document for the school organization, containing the school’s identity as well as the plan to achieve the best teaching and learning process for the school community. In this sense, the objective of this research was to demonstrate how the Political–Pedagogical Project can promote Knowledge Management at the school level. The methodology used was exploratory and bibliographic research. The results obtained in this paper show that the Political–Pedagogical Project strengthens School Management when it is supported by Knowledge Management, considering that there is an improvement in the promotion of the quality of the organizational environment, as well as the elucidation of effective learning for teachers and students through democratic management.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Knowledge management,School management,Political–pedagogical project
  • Ciências Químicas - Ciências Naturais
  • Ciências da Terra e do Ambiente - Ciências Naturais
  • Outras Ciências Naturais - Ciências Naturais
  • Engenharia do Ambiente - Engenharia e Tecnologia
  • Geografia Económica e Social - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/00667/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
UIDB/03127/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.