Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Lecture Notes in Computer Science
Ano (publicação definitiva)
2017
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
This paper presents the Learning Scorecard (LS), a platform that enables students to monitor their learning progress in a Higher Education course during the semester, generating the data that will also support the ongoing supervision of the class performance by the course coordinator. The LS uses gamification techniques to increase student engagement with the course. Business Intelligence best practices are also applied to provide an analytical environment for student and faculty to monitor course performance. This paper describes the initial design of the LS, based on a Balanced Scorecard approach, and the prototype version of the platform, currently in use by graduate and undergraduate students in the fall semester of 2016–2017.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Balanced scorecard,Business intelligence,Student learning,Gamification
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências Físicas - Ciências Naturais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.