Comunicação em evento científico
Legal education during COVID’19 pandemics: preliminary data from a survey to Bar interns in Lisbon.
Susana Santos (Santos, S.);
Título Evento
Legal Professions WG
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Espanha
Mais Informação
--
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-11-17 23:49)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
COVID’19 pandemics have had a serious impact in legal education, as in all other types and levels of education. In this paper, we try to measure its impacts on the Bar internship program - a previous and obligatory step in Portugal for those who have a Law degree and wish to have a professional certificate to act as lawyer (barrister or solicitor). The class of 2020 – around 700 interns - is the first to have all classes online changing the paradigm of session training based in small groups working in class with an instructor, to virtual classes using e-learning platforms. A questionnaire survey was created and made available through the e-learning platform during the months of April and May 2021. In this presentation we will be using preliminary data and will focus on the attitudes of interns towards the Bar, the quality of virtual sessions and other challenges posed by online education.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
legal education,legal professions,COVID
  • Sociologia - Ciências Sociais
  • Direito - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.