Artigo em revista científica Q1
Listening to the murmur of water: essential satisfaction and dissatisfaction attributes of thermal and mineral spas
Rodrigues, Helena (Rodrigues, H.); Ana Brochado (Brochado, A.); Michael Troilo (Troilo, M.);
Título Revista
Journal of Travel and Tourism Marketing
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
--
País
Reino Unido
Mais Informação
--
Web of Science®

N.º de citações: 23

(Última verificação: 2024-05-01 22:40)

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Abstract/Resumo
Thermal and mineral spa treatments are an important therapeutic tool backed by centuries of experience and numerous scientific studies showing its effectiveness. The research consisted of content analysis of 1,254 customer reviews posted online from 2015 to 2019. Qualitative analysis identified five key themes: thermal (spa), staff, room, location, and pool. On a theoretical level, this research’s results help to fill research gaps in the literature by separating attributes linked to satisfaction from those related to dissatisfaction. This study is different as we focus on the factors affecting tourism satisfaction and dissatisfaction in thermal and mineral spas using sentiment analysis.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
  • Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.