Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
Cogent Business and Management
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Noruega
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Brand communities have been regarded as avenues where the relationship between consumers and a brand can flourish. The main aim of this research was to investigate if luxury values, that is, the individual, social and functional values and believes influence the affective commitment in the luxury car context. This study explores the effect of luxury values on luxury car affective commitment mediated by brand tribalism and brand reputation. The proposed model was tested through a survey on car brand communities (BMW, Mercedes and Audi). Findings reveal that brand tribalism is more important than brand reputation when developing brand relationship. Functional values are more effective to create brand reputation than to improve brand tribalism. Social values influence more on brand tribalism than on brand reputation. Individual values exercise a significant effect on brand tribalism.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Luxury values,Brand tribalism,Brand reputation,Affective commitment,Luxury car brands
Classificação Fields of Science and Technology
- Matemáticas - Ciências Naturais
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
- Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.