Publicação em atas de evento científico
MOOC’s Business Models: Turning Black Swans into Gray Swans
Manuela Aparicio (Aparicio, M.); Fernando Bação (Fernando Bacao); Tiago Oliveira (Oliveira, T.);
ISDOC 2014, Proceedings of the International Conference on Information Systems and Design of Communication
Ano
2014
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 4

(Última verificação: 2019-12-06 18:24)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 6

(Última verificação: 2019-12-08 10:03)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
Massive open online courses (MOOCs) are black swans. A black swan is an unexpected event that emerges from reality and alters the reality itself. MOOCs have affected supply and demand in higher education. MOOCs distribute knowledge, classes on many areas of expertise for free. Millions of users, from all over the world are enrolling MOOCs courses. Universities are sharing resources and knowledge in the Internet no matter who or why. This paradigm shift has an impact on people’s life. So, how can universities survive if they are giving knowledge for free? This paper presents a literature review on MOOCs. We also modulate this reality to minimize the jeopardy and maximize the good opportunities that MOOCs bring.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
MOOC, xMOOC, cMOOC, SPOC, Massive Open Online Courses, e-Learning, Business Models

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.