Scientific journal paper Q3
Mulheres no ensino de Direito: histórias de ativismo e sororidade em Inglaterra e na Alemanha
Susana Santos (Santos, S.);
Journal Title
Ex aequo
Year (definitive publication)
2022
Language
Portuguese
Country
Portugal
More Information
Web of Science®

This publication is not indexed in Web of Science®

Scopus

Times Cited: 0

(Last checked: 2024-07-21 08:48)

View record in Scopus

Google Scholar

Times Cited: 0

(Last checked: 2024-07-18 10:09)

View record in Google Scholar

Alternative Titles

(French) Femmes enseignantes de Droit : histoires d’activisme et de sororité en Angleterre et en Allemagne

(English) Women teaching Law: Stories of activism and sorority in England and Germany

Abstract
Os cursos de Direito têm hoje uma forte presença de alunas. E as professoras? Com base em dois estudos de caso, discutem-se as condições e os impactos da docência no feminino. O argumento principal é que a entrada de professoras de Direito nas universidades fez-se, desde o início, num processo de apoio e entreajuda entre colegas dentro e fora da academia, beneficiando das lutas dos movimentos feministas, das cumplicidades com aliados homens e de janelas de oportunidade políticas. Atualmente, a universidade neoliberal dificulta o trabalho em equipa, promove a competição a vários níveis e isola os/as profissionais. Em simultâneo, desvaloriza disciplinas e áreas de investigação sem uma tradução imediata em indicadores de empregabilidade e de sustentabilidade financeira.
Acknowledgements
--
Keywords
Teorias feministas do Direito,Professoras de Direito,Estudos de caso,Alemanha,Inglaterra
  • Sociology - Social Sciences
  • Law - Social Sciences
Funding Records
Funding Reference Funding Entity
UIDB/03126/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.