Newspaper article
O futuro de tod@s: o novo modelo de Ensino e Formação Profissional em Portugal
Xénia de Carvalho (Carvalho, X.);
Journal/Book/Other Title
CECOA e-newsletter
Year (definitive publication)
2022
Language
Portuguese
Country
Portugal
More Information
Web of Science®

This publication is not indexed in Web of Science®

Scopus

This publication is not indexed in Scopus

Google Scholar

This publication is not indexed in Google Scholar

Abstract
O Ensino e Formação Profissional (EFP) em Portugal acompanha a tendência europeia de aprendizagem em contexto multicultural, marcado pela inovação e pela flexibilidade de conteúdos, adequando-se às características demográficas da União Europeia (UE). A UE está a envelhecer, caracterizada pelo fenómeno da longevidade, consequência do nível de desenvolvimento alcançado no espaço europeu, em simultâneo com a mobilidade migratória, que se prevê contribua para a renovação das gerações a médio prazo. Portugal encontra-se entre os países da UE com menor número de jovens (13,7% da população total), prevendo-se que em 2080 a tendência se possa atenuar com o reforço da população estrangeira e/ou migrante a residir no país.
Acknowledgements
--
Keywords
Education,European Union,Integration,Migration,Portugal
  • Educational Sciences - Social Sciences
  • Anthropology - Social Sciences

With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.