Artigo em revista científica Q2
On serendipity and organizing
Miguel Pina e Cunha (Cunha, M. P. E.); Stewart Clegg (Clegg, S.); Sandro Mendonça (Mendonça, S.);
Título Revista
European Management Journal
Ano
2010
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 42

(Última verificação: 2019-11-16 20:16)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 49

(Última verificação: 2019-11-15 00:38)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
Serendipity means the accidental discovery of something valuable. While it is sometimes presented as an element of organizational learning, it has rarely been addressed per se by organizational scholars. We discuss and elaborate the processes associated with serendipity in the organizational context. At its core, serendipity is a process of metaphorical association – seeing something in another thing. New ways of seeing may provide the necessary ingredients for creativity and exploratory learning, which will counter organizational tendencies towards inertia and the ossification of dominant mindsets and practices.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Creativity,Learning,Serendipity,Unsought discovery
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.