Comunicação em evento científico
Online brand communities: when consumers are negatively engaged
Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R.G.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); M.I. Marques (M. I. Marques);
Título Evento
21st World Marketing Congress of the Academy of Marketing Science
Ano
2018
Língua
Inglês
País
Portugal
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Abstract/Resumo
The goal of the current research is to explore the influence of negative engagement on committing participants in hate online brand communities. To reach this aim, three brands are used to assess this phenomenon (Starbucks, Apple, and McDonald’s), and three related hate online brand communities of such brands are involved. An online questionnaire is developed based on previously validated scales and fulfilled by 300 online members of mentioned communities. Findings reveal the importance of Brand influence, Helping, and Self-expression dimensions on participants to be committed to hating brand communities.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.