Ciência-IUL
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Descrição Detalhada da Publicação
21st World Marketing Congress of the Academy of Marketing Science
Ano (publicação definitiva)
2018
Língua
Inglês
País
Portugal
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Abstract/Resumo
The goal of the current research is to explore the influence of negative engagement on committing participants in hate online brand communities. To reach this aim, three brands are used to assess this phenomenon (Starbucks, Apple, and McDonald’s), and three related hate online brand communities of such brands are involved. An online questionnaire is developed based on previously validated scales and fulfilled by 300 online members of mentioned communities. Findings reveal the importance of Brand influence, Helping, and Self-expression dimensions on participants to be committed to hating brand communities.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Online brand community engagement,Hate brand communities,Commitment
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
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UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.