Artigo em revista científica Q1
Online purchase determinants of loyalty: the mediating effect of satisfaction in tourism
Hélia Gonçalves Pereira (Pereira, H.); Maria Salgueiro (Salgueiro, M. F.); Paulo Rita (Rita, P.);
Título Revista
Journal of Retailing and Consumer Services
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 74

(Última verificação: 2024-11-21 17:25)

Ver o registo na Web of Science®


: 1.5
Scopus

N.º de citações: 75

(Última verificação: 2024-11-22 01:18)

Ver o registo na Scopus


: 1.2
Google Scholar

N.º de citações: 273

(Última verificação: 2024-11-21 21:38)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The purpose of this research is to investigate the impact of four online purchase determinants (website image, routine, website knowledge and innovativeness) on customer loyalty and the mediating effect of customer satisfaction within the context of e-commerce. The research model is tested using data collected from 3188 regular buyers of the national leader in the sector being studied. The statistical analyses were conducted within the Structural Equation Modeling framework. Results show that there is a complete mediating effect of e-customer satisfaction in the relationship between three online purchase determinants (website image, online routine and website knowledge) and e-customer loyalty. The research results provide an important insight into how e-companies can pursuit and use delight to highlight customers' loyalty. These results allow for a better understanding of customer specificities, with practical actions aimed at their real needs and expectations.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
E-commerce,Online Loyalty,Online customer satisfaction,Website image,Online routine,Website knowledge,Innovativeness,Structural Equation Modeling
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.