Artigo de revisão
Overview of the brand journey and opportunities for future studies
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Título Revista
Italian Journal of Marketing
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Itália
Mais Informação
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N.º de citações: 5

(Última verificação: 2024-05-09 07:56)

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Abstract/Resumo
With this study, brand managers can have an overview of the major concepts and characteristics of brands over time, while academics receive a mapping of the most analyzed topics and suggestions for future research. Based on the documents published in Scopus and Web of Science databases using the word “brand”, this article aims to provide an overview of the brands and suggest opportunities for future research. Text mining clustering allowed the processing of a large amount of information and organized the first overview of the concepts that have been studied. Thus, first, we examine the existing definitions of a brand. Then, we provide a historical perspective of the topics associated with brand constructs and their associations and present a framework for the psychological characteristics of the branding process. Finally, we present the future trends.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Brand,Identifcation,Connection,Symbolism,Integration,Behavioral
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.