Artigo em revista científica Q2
Piracy among undergraduate and graduate students: influences on unauthorized book copies
José Dionísio (Dionísio, P.); Maria Leal (Leal, C.); Hélia Gonçalves Pereira (Pereira, H.); Maria Salgueiro (Salgueiro, M. F.);
Título Revista
Journal of Marketing Education
Ano
2013
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Scopus

N.º de citações: 7

(Última verificação: 2019-09-19 02:54)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
The unauthorized duplication of books through photocopies and Internet downloads, especially in the case of academic books, is currently one of the most challenging problems facing the publishing industry. Photocopying has become widespread with these texts, apparently without major ethical concerns on the part of students. The purpose of this study is to investigate the factors influencing the purchase of pirated books in an academic context. To explore these factors, this study conducted a survey among Portuguese university and graduate students. The structural equation modeling framework was used to test the research hypotheses and to validate the proposed model. The outcome of this research resulted in a comprehensive integrated framework based on the effects that gender, education stage, pricing, social influence, perceived country economic conditions, and perceived risk had on the purchase behavior for pirated books. Ultimately, the outcome provided a set of recommendations in terms of marketing education.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Unauthorized copies,Illegal behavior,Undergraduate education,Portugal
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.