Capítulo de livro
Public policies in Portuguese education: The path to inclusion for all
Inês F. Alves (Alves, I.); Domingos Fernandes (Fernandes, D.);
Título Livro
International encyclopedia of education
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Países Baixos (Holanda)
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 2

(Última verificação: 2024-11-23 11:05)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
Educational policy and legislation in Portugal have been, since the 70s, on a path to developing a more inclusive education system for all. With a focus on the Portuguese context, this chapter presents an overview of the development of educational public policies toward inclusion. The development of inclusive education systems requires a joined-up approach that includes not only a focus on “special” groups, but on developing inclusive curricula and pedagogies (including assessment), designed with learner diversity as a starting point aiming at realizing the rights of all learners to education in terms of access to, participation, and success in education.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Inclusion,Assessment,Learning assessment,Educational policy,Public policies,Portugal
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
  • Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.