Publicação em atas de evento científico
Behind the scenes of the matchmaking between private for-profit sector and cultural and creative sectors during pandemic. Added value, motivations, and companies’ benefits to join the Portugal #Entraemcena platform
Caterina Foa (Foà, C.); Catarina Pessoa Godinho (Godinho, C. P.);
Proceedings of the ECREA Organisational and Strategic Communication Section Conference: The normative imperative sociopolitical challenges of strategic and organizational communication
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Portugal
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
The motivations and role of private agents and companies in funding culture was debated along centuries until our times (Rouzé, 2019; Santos and Conde, 1990), an historical moment where brands are increasingly associated with cultural products due to their symbolic value (Schroeder et al., 2010)and where there is an increasing appropriation of culture and creativity as a useful tool for multiple sectors businesses (Hesmondhalgh, 2013; Gehman & Soublière, 2017).
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.