Editorial Q2
(Re)defining Entrepreneurship in a Post-Pandemic Context
Álvaro Dias (Dias, Á.); Mafalda Patuleia (Patuleia, M.);
Título Revista
Social Sciences
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
--
País
--
Mais Informação
--
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-22 23:46)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-20 01:43)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-22 21:38)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
More than three years have passed since the first lockdown, and the world is not the same. The new context that emerged from the pandemic is now influenced by conflicts, inflation, social conflicts, and the omnipresent issue of global warming. All these (and more) led consumers, companies, and governments to rethink their behavior. Several studies have focused on the behavior of these stakeholders in the post-pandemic context; however, studies focused on the development of entrepreneurial skills in a post-pandemic context have been scarce. At the same time, there is a growing number of voices calling for the need to adopt business models based on a circular economy (Dias et al. 2022). Again, at this level, research exploring the link between entrepreneurship and the development of business models for a circular economy is limited.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Entrepreneurship,Tourism
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.