Comunicação em evento científico
Relationship between destination affect and intention to visit: the case of destination dislike
M. F. Renzi (Renzi, M.F.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Martina Toni (Toni, M.); Padma Panchapakesan (Panchapakesan, P.);
Título Evento
47th International EMAC conference-People Make Marketing
Ano
2018
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Abstract/Resumo
This paper builds on consumer-brand relationships with an application in the destination context. By analysing the main theoretical contributions, we propose a model in order to shed light on the antecedents of Destination Loyalty in two countries: Portugal and Italy. A proposed model has been tested through a quantitative survey, by administering a questionnaire to an Italian and a Portuguese sample. The two samples were selected consistently with the proportions (in terms of gender and age) of in each city population. The PLS approach was employed to test the model with a twofold objective: assessing the adequacy of the measurements by evaluating the reliability of the individual measures and the discriminant validity of the constructs; appraising the structural model. Although the majority of the hypotheses have been confirmed for both the samples, our findings underline differences among the two nationalities and proposes further field of investigations.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.