Comunicação em evento científico
Reviewing the impact of studying in a Business School: insights on students' Sustainability perception and sustainable behaviour triggering
Isabel Duarte de Almeida (Duarte de Almeida, I.);
Título Evento
29th EurOMA Conference - Brilliance in resilience: operations and supply chain management’s role in achieving a sustainable future
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Alemanha
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
Sustainable actions and attitudes are part of the Sustainable Development Goals. This exploratory study is based on an assessment of sustainability in higher education institutions and a literature review. A qualitative research approach is applied, using a questionnaire adapted from the European University Association (EUA) to explore the perceptions and opinions of different academic communities on some collective greening measures. The qualitative data analysis will be based on the survey conducted on a non-probabilistically selected sample of campus users. This research aims to find out the challenges and initiatives practised in defence of sustainability and to contribute to a change in awareness in the campus community.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Business Students,Sustainable Business School,Sustainability perception
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.