Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
2020 Global Marketing Conference at Seoul Proceedings
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Coreia do Sul
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
This research was carried out with the aim of contributing to understanding of the
concept of sacrifice associated with marketing and the relationship between brand and
consumer. Fundamentally what we want to know is, in general, what leads someone
to make sacrifices for a brand. We seek a “deep understanding of the actors,
interactions, sentiments, and behaviors occurring for a specific process through time”
(Woodside, 2010, p. 6). The areas of philosophy, journalism and football analysis
were chosen because of the broad spectrum in society. There are two main objectives:
1st to search for a different perspective to understand the phenomenon; 2nd to have a
global idea about football and fans. This is another step towards understanding the
fans, the environment, the context and also the football phenomenon in a broader
perspective.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Sacrifice,Fans,Football,Brand,Relationships
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.