Working paper
School to work transition in the Resilience and Recovery Facility framework: Youth oriented active labour market policies under Pillar 6
Francisco Simões (Simões, F.);
Título Documento
School to work transition in the Resilience and Recovery Facility framework: Youth oriented active labour market policies under Pillar 6
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
--
Mais Informação
--
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N.º de citações: 7

(Última verificação: 2024-12-23 01:34)

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Abstract/Resumo
This report examines youth-oriented active labour market policies under Pillar 6 of the Resilience and Recovery Facility instrument. The report focuses on school to work transition trends for the past 10 years and in the aftermath of COVID-19. It examines the Recovery and Resilience Plans’ main features in this domain, and the Southern EU countries’ approach to active labour market policies for young people. We draw policy recommendations aiming at horizontal and vertical collaboration in the implementation of these policies or youth participation in the implementation of active labour market policies. We also specify recommendations for Southern EU countries aiming at greater coverage of vulnerable groups of young people or more thoughtful consideration of subnational disparities when implementing this type of policy measure. This document was provided by the Economic Governance Support Unit at the request of the ECON Committee.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
school to work transition,NEETs,recovery and resilience framework,education,employment

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.