Working paper
Solutions to Current Problems Arising from ICEV Use Environments
Manuel Ferreira (Ferreira, M. A. M.);
Título Documento
EasyChair Preprint Nº 7883
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
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Abstract/Resumo
With a template consequential from M|G|∞ queue system, we create a model where ICEV-Internal Combustion Engine Vehicles, commonly cars but not only, get idle, in a rare conventional energy ambience, and are either recycled, turning either EV-Electric Vehicles or HEV-Hybrid Electric Vehicles or FCEV- Fuel Cell Electric Vehicles , or dismantled becoming DV-Dismantled Vehicles. The model permits concluding that when the rhythm ICEV become EV, HEV, FCEV, DV is greater than the rate at which they become idle the system has a tendency to balance. Moreover, it is performed a cost-benefit analysis
Agradecimentos/Acknowledgements
This work is financed by national funds through FCT - Fundação para a Ciência e Tecnologia, I.P., under the project UID/Multi/04466/2020. Furthermore, the author thanks the Instituto Universitário de Lisboa and ISTAR-IUL, for their support.
Palavras-chave
DV,EV,FCEV,hazard rate function,HEV,ICEV,M|G|∞
  • Matemáticas - Ciências Naturais
  • Engenharia do Ambiente - Engenharia e Tecnologia
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/Multi/04466/2020 FCT -Fundação para a Ciência e Tecnologia, I.P.

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.