Artigo em revista científica Q1
Stimulating the visit of a physical museum through a virtual one
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); David Rato (Rato, D.);
Título Revista
Anatolia
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-11-21 18:23)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 2

(Última verificação: 2024-11-19 09:23)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 5

(Última verificação: 2024-11-18 01:11)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Museums are more than a place to preserve collections of pieces. They offer serious leisure activities that can be incremented by using virtual reality tools. Thus, this study aims to analyse (i) the effect of virtual atmospheric cues on serious leisure in a virtual museum environment, and (ii) the impact of serious leisure on the desire to visit the physical museum. Results demonstrated that virtual atmospheric cues exercise a significant effect on the perception of vividness and presence. Both vividness and presence influence serious leisure and this, in turn, affects serious leisure in a virtual museum environment.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Leisure activities,Serious leisure,Virtual reality,Virtual museums,Atmospheric cues
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.