Artigo em revista científica Q3
Students’ adaptive behaviors to Covid-19 impacts: A multidimensional analysis
Artur Parreira (Parreira, A.); Maria Helena de Aguiar Pereira e Pestana (Pestana, H.); Marcelle Rossi Brandão (Brandão, M.); Luiz Moutinho (Moutinho, L.);
Título Revista
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Brasil
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-12-16 19:56)

Ver o registo na Scopus


: 1.1
Google Scholar

N.º de citações: 3

(Última verificação: 2024-12-21 12:12)

Ver o registo no Google Scholar

Títulos Alternativos

(Português) Comportamentos adaptativos dos estudantes aos impactos da Covid-19: Uma análise multidimensional

(Espanhol/Castelhano) Comportamientos adaptativos de los estudiantes a los impactos del Covid-19: Un análisis multidimensional

Abstract/Resumo
This investigation had three objectives: (i) to evaluate the impact of the Covid-19 pandemic on the emotional state and behavior of Higher Education students; (ii) to clarify the condition of students at the beginning of the pandemic; and (iii) to understand how they assess the impact and engage in adaptive behaviors. The sample involved 804 students in Brazil and Portugal. The results corroborate the hypotheses: the impact of the pandemic forced the emergence of energy dissipative structures; and student behavior stems not only from the negative emotional impact of Covid-19, but also from internal and external positive motivational factors. Online classes indicate three groups of students: enthusiasts, positive thinkers, and skeptics, with statistical differences between countries, gender, and professional status. The implementation of hybrid teaching should be considered to enhance student learning.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Higher education,Students’ motivation,Online learning,Covid-19
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Outras Ciências Médicas - Ciências Médicas
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.