Ciência_Iscte
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Students’ representations of education quality in different school levels: An exploratory study with Portuguese students
EDULEARN09 Proceedings
Ano (publicação definitiva)
2009
Língua
Inglês
País
Espanha
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Esta publicação não está indexada no Overton
Abstract/Resumo
Quality may be studied from different perspectives. Research shows that many variables may be involved when the target is the educational system. One may analyse the motivation of students and teachers, the methodologies of teaching, the processes of evaluation, the resources available, the educational facilities, the course organization or the academic success.
Recent research results show a strong positive correlation between students’ academic success and the quality of education available to them. However, the way students perceive the quality indicators has been a less explored area.
We present the results of an academic longitudinal research project that aims to study the students’ representations of quality along the school system in order to contribute to an improvement of teaching and learning processes.
In particular, the focus of discussion is based on the representations of students in three different moments of their school life: 9th grade, 12th grade and early higher education.
The sampling of this exploratory study focused on compulsory education and secondary education in two cities from rural and urban spaces of Évora district. It further encompassed courses of three institutions of higher education in Portugal: the University of Évora, the Polytechnic Institute of Beja and the Polytechnic Institute of Portalegre. Data collection was done through a questionnaire survey.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Quality,Education,Academic success
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
- Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência_Iscte a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.