Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Supporting students’ engagement with teachers’ feedback: the role of students’ school identification
Título Revista
Educational Psychology
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Esta publicação não está indexada no Google Scholar
Abstract/Resumo
This study explored the link between teachers’ feedback and students’ behavioural engagement with school identification. Using a sample of 2534 students from 6th to 12th school year, we examined whether their perceptions about teachers’ feedback were related to their behavioural engagement and mediated by their school identification. We also explore whether this relation was moderated by students’ year of schooling and by the type of secondary course they were enrolled and the differences of latent means between these groups. Results confirmed the expected mediation: teachers’ feedback was associated with an increased behavioural engagement via increased school identification. Only the type of students’ secondary course moderated this relation. Students in the 12th year perceived that their teacher used less effective feedback and felt lower school identification than students in the early years of schooling. These finding illustrated the underlying mechanism through which teachers’ feedback affect students’ behavioural engagement with school.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Teachers’ feedback,School identification,Behavioural engagement,School year,Educational tracks
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Educação - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/CED/04107/2016 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
UIDB/03125/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.