Publicação em atas de evento científico
Teacher training in Media Education: media use versus the development of critical and reflexive competencies
Vitor Tomé (Tomé, V.); Helena Menezes (Helena Menezes);
Advanced Educational Technologies - 6th WSEAS/IASME International Conference on Educational Technologies (EDUTE’10)
Ano (publicação definitiva)
2010
Língua
Inglês
País
Tunísia
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-11-21 11:31)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-11-19 13:03)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Initial and in service teacher training on Media Education is a key issue for its integration in the curricula. There are, however, different views about how it must be done. This paper presents one teacher training that is being delivered to 150 Portuguese teachers within the scope of a research project that follows the recommendations of the Second European Congress on Media Education, held in Italy in October 2009. It also presents the first results of the research project on media messages production by more than 600 students and 50 teachers in the 24 schools of Castelo Branco region.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Media Education,Media Literacy,Teacher Training,ICT,media messages production,Students aged 10-16
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
PTDC/CED/70600/2006 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.