Artigo em revista científica Q1
Teachers’ views on 'food' animals for sustainability education: An exploratory study
Rui Pedro Fonseca (Fonseca, R. P.); Tânia Regina Vizachri (Vizachri, T.);
Título Revista
Environmental Education Research
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-12-19 17:24)

Ver o registo na Web of Science®


: 0.4
Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-18 18:32)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-12-17 10:02)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Sustainability education is crucial in helping students deal with current health and environmental challenges through dietary choices. This study aims to provide an understanding of how the teachers surveyed (n = 416, 85% women; 58% teaching natural sciences) view the importance of the following interrelated issues for sustainability: (1) the viability of diets for tackling environmental challenges and natural resource management; (2) the health benefits of traditional versus plant-based diets; and (3) the impacts of factory farming on animals and animal sentience. Most participants recognised the importance of a sustainable education model that encourages reducing meat consumption while adopting healthy plant-based diets. Furthermore, the majority recognise animal sentience and agree that schools should address the negative impacts of factory farming on animals and the environment. The results are striking, as they indicate that most teachers’ views contrast with the traditionalist and instrumental portrayal of animals in national core curricula.
Agradecimentos/Acknowledgements
We would like to express our gratitude to all teachers who participated in this study. We are also thankful to both reviewers, whose important feedback greatly improved this article. Important Note: this is a submited and revised version of the paper.
Palavras-chave
Teachers,Plant-based diet,Sustainability,Animal sentience,Education,Meat consumption
  • Ciências da Terra e do Ambiente - Ciências Naturais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
  • Sociologia - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/03126/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.