Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
The benefits of common inclusive identities for adolescent bystanders’ intentions to help homophobic bullying victims
Título Revista
Social Psychology of Education
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Bystanders’ helping behaviors are essential to mitigate bullying and its consequences, although bystanders do not always intervene on behalf of those who are victimized. One study (N = 170) tested, experimentally, the impact of different forms of common identities (one-group and dual-identity vs. control) on youth (aged between 12 and 19 years) bystanders’ helping behavioral intentions in the context of a common form of bias-based bullying (i.e., homophobic bullying). Results showed that dual-identity triggered more behavioral intentions to help victims of homophobic bullying. Overall, these findings extended previous studies illustrating the potential of common identities to foster bystanders’ helping responses to homophobic bullying episodes in the school context.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Common identity,Bystanders,Homophobic bullying
Classificação Fields of Science and Technology
- Psicologia - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.