Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Livro
Text, Speech, and Dialogue
Ano (publicação definitiva)
2013
Língua
Inglês
País
--
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Speech recognisers trained with adults' speech do not work well with children's speech because of the inherent acoustic and linguistic differences in the speech of these two populations. To develop speech-driven applications capable of successfully recognising children's speech, a sufficient amount of children's speech is needed for training acoustic models from scratch or for adapting acoustic models trained with adults' speech. However, the availability of suitable children's speech corpora is still limited, especially in the case of less-spoken languages. This paper describes the design, collection, transcription and annotation of a 21-hour corpus of prompted European Portuguese children's speech collected from 510 children aged 3-10. Before the development of this corpus, European Portuguese children's speech data have not been available at all for parts of this age range.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
automatic speech recognition; children's speech; corpus; European Portuguese; prompted speech
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
- Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática - Engenharia e Tecnologia
- Línguas e Literaturas - Humanidades
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.