Artigo em revista científica Q2
The effectiveness of remedial courses: New evidence from undergraduate students in industrial engineering
Francesca Sgobbi (Sgobbi, F.);
Título Revista
Education Economics
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2025-03-18 17:02)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2025-03-18 12:57)

Ver o registo na Scopus


: 0.2
Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Overton

Abstract/Resumo
Remedial courses may support under-prepared candidates for higher education, but their effectiveness is still questioned especially in European countries, where their introduction is comparably recent. This paper implements a doubly robust estimator to account for heterogeneity between remedial and nonremedial students and possible noncompliance with the assigned remediation. Data on five cohorts of undergraduates in industrial engineering from an Italian university show average worse performances of remedial students. However, remedial students who complete the remedial path catch up in two years with the dropout rate of average nonremedial students and with the credits earned by the weakest nonremedial students.
Agradecimentos/Acknowledgements
I thank the faculty and staff of the university that provided access to the data used in this study for valuable help.
Palavras-chave
Remedial courses,Higher education,Undergraduates,Doubly robust estimator,New entrants heterogeneity,Industrial engineering
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
PTDC/SOC-SOC/30016/2017 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
ex-60% 2019 Università degli Studi di Brescia
Projetos Relacionados

Esta publicação é um output do(s) seguinte(s) projeto(s):