Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Today, experiences are considered a key differentiating factor for companies as products and
services have become similar in terms of their functional attributes. Moreover, individuals'
choices are increasingly influenced not only by rational factors, but mainly by emotional
factors. This study aims to understand whether the dimensions of experience influence
consumer satisfaction and loyalty. The hypotheses were tested using PLS-SEM based on
survey data. The results show that satisfaction is influenced positively and directly by
affective and sensorial experience and loyalty is influenced positively and directly by
affective and behavioural experience. The results also indicate the existence of an indirect
relationship between the sensory experience and the affective experience with the loyalty
having the mediating effect of satisfaction.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Marketing,Brand experience,Experiential marketing,Consumer,Loyalty,Satisfaction
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UIDB/00315/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.