Artigo em revista científica Q2
The influence of experiential marketing on customer satisfaction and loyalty
Inês Carmo (Carmo, I. S. do.); Susana Marques (Marques, S.); Álvaro Dias (Dias, Á.);
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 21

(Última verificação: 2024-11-17 20:11)

Ver o registo na Scopus


: 2.5
Google Scholar

N.º de citações: 44

(Última verificação: 2024-11-18 19:13)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Today, experiences are considered a key differentiating factor for companies as products and services have become similar in terms of their functional attributes. Moreover, individuals' choices are increasingly influenced not only by rational factors, but mainly by emotional factors. This study aims to understand whether the dimensions of experience influence consumer satisfaction and loyalty. The hypotheses were tested using PLS-SEM based on survey data. The results show that satisfaction is influenced positively and directly by affective and sensorial experience and loyalty is influenced positively and directly by affective and behavioural experience. The results also indicate the existence of an indirect relationship between the sensory experience and the affective experience with the loyalty having the mediating effect of satisfaction.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Marketing,Brand experience,Experiential marketing,Consumer,Loyalty,Satisfaction
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/00315/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.